Razumevanje svojega telesa

Telesna vadba in vaše telo

Preberite več o ključnih prednostih telesne vadbe pri ohranjanju zdravja in lajšanju bolečin...

Zakaj je telesna vadba koristna za vas

Včasih je zelo težko biti telesno aktiven in redno telovaditi, a na dolgi rok se vam bo zagotovo obrestovalo. Za ljudi med 18 in 65 let ter več je priporočljive najmanj pol ure aktivnosti vsaj pet dni na teden - to so minimalna priporočila. Da bi imeli večje zdravstvene koristi od telesne vadbe, bi morali zgoraj omenjen čas vsaj podvojiti – več kot se gibate, bolje je za vas.

Za znižanje tveganja kardiovaskularnih bolezni in izboljšanje zdravja mora biti vsaka aktivnost tako zahtevna, da se vam poviša srčni utrip, da hitreje dihate in da se segrejete (zmerna aktivnost).

Pozitivni učinki telesne vadbe bodo vplivali tako na vaše fizično kot psihično počutje. Po podatkih raziskav fizična aktivnost zvišuje samozavest, izboljša počutje in kvaliteto spanca ter znižuje tveganje za stres in depresijo. Prav tako lahko telesna vadba okrepi vaše kosti in mišice, zaradi česar boste lažje ohranjali svojo kondicijo in opravljali vsakodnevne dejavnosti, kot so služba, nakupovanje ali igranje z otroki ali vnuki.

Pogost vzrok za boleče poškodbe pri starejših so spotiki in padci, ki pa jih lahko vsaj delno preprečite z vajami za ravnotežje in s tedensko krepitvijo mišic, skupaj z zmerno aerobno aktivnostjo kot npr. hoja.

 Zakaj je vadba koristna

Ste vedeli?

Tudi odrasle osebe bi morale krepiti glavne mišične skupine, kot so roke in noge, vsaj dvakrat ali večkrat na teden.*

Telesna vadba in osteoartritis

Telesna vadba je pri ljudeh z osteoartritisom ključnega pomena, saj krepi mišice in kosti ter vas ohranja gibljive. Poleg tega vadba tudi lajša bolečine v sklepih. Ne samo, da telesna vadba zniža tveganje za nastanek OA. Vadba vam lahko prav tako pomaga pri izgubi telesne teže, kar dokazano občutno zmanjša tveganje za razvoj osteoartritisa v kolenih. Telesne aktivnosti z bolečinami v sklepih se mogoče zdijo pretiravanje, vendar lahko tudi zmerna aktivnost lajša bolečine in ohranja normalno telesno težo.

Kako začeti

Preden začnete s telesno vadbo, se posvetujte s svojim zdravnikom ali profesionalnim trenerjem, ki vam bo predpisal primerne vadbe za vaše potrebe. Tako boste ustvarili popolnoma prilagojen načrt vadbe, da boste od njega imeli čim več koristi.

26 % moških in 35 % žensk v državah z visokimi prihodki se ne giba dovolj

Ker ima vsaka oseba svoje potrebe, mora biti tudi telesna vadba prilagojena osebnim potrebam. Če večino dneva presedite pred računalnikom in občutite bolečine v vratu in hrbtu zaradi slabe drže, potem lahko svojemu vsakdanu dodate tudi raztezne vaje, ki bodo mišicam pomagale ohraniti njihovo mobilnost. Če vam hoja in tek predstavljata probleme, lahko poskusite s plavanjem in jogo, ki bosta razbremenila vaše sklepe.

Karkoli boste izbrali, ne pozabite, da bolj kot boste v formi, bolje se boste počutili.

* WHO | Fizična aktivnost. 2016. WHO | Fizična aktivnost. [ONLINE] Dostopno na: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs385/en/. [Datum dostopa 20. april 2016].

Preberite več

Vaje za lajšanje bolečine v križu

Gibanje je najboljši način za lajšanje bolečine v hrbtu. Tukaj je nekaj nasvetov, s katerimi boste ostali aktivni.

Preberite več

Bolečine in zdravljenje

Spoznajte, kako lajšati svojo vrsto bolečine...

Preberite več

Vse, kar morate vedeti o lajšanju bolečin

Tukaj bomo razložili, kako vam lahko različne vrste produktov pomagajo pri lajšanju bolečin in kako izbrati pravi produkt za vašo bolečino...

*Global Pain Index 2014: študija, ki jo podpira GSK, poročilo. Poročilo je na voljo na www.global-pain-index.com. Preverjeno 20.04.2016.

Preberite več
40 % ljudi z bolečinami ne ve, kaj naj vzemejo za ublažitev 40 % ljudi z bolečinami ne ve, kaj naj vzemejo za ublažitev